رئیس شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی استان کرمانشاه از اجرای ۴۵۰ برنامه در هفته حقوق بشر آمریکایی در کرمانشاه خبرداد.

اجرای ۴۵۰ برنامه در هفته حقوق بشر آمریکایی در کرمانشاه

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام مهدی عبدی، امروز ( ۱۹ تیر) در نشست خبری تبیین حقوق بشر آمریکایی، با بیان اینکه در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برنامه های متعددی در کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: به پیشنهاد مقام معظم رهبری هر ساله از ششم تا ۱۲ تیر ماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است. 

وی افزود: در سالهای پس از پیروزی انقلاب حوادث تلخی در کشور ما رخ داد که آمریکا در آنها نقش داشت و از جمله آنها می توان به سوء قصد ترور نافرجام به جان رهبر معظم انقلاب، بمب گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، بمباران شیمیایی مردم سردشت توسط عراق و نیز شلیک موشک به هوایپمای ایرباس ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت ۲۹۰ مسافر آن نام برد. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: هرساله به همین مناسبت برنامه های مختلفی را در استان برگزار می کنیم که برای امسال حدود ۵۰۰ برنامه را برنامه ریزی کرده بودیم که به دلیل مصادف شدن این ایام با اربعین شهدای خدمت، بزرگداشت هفته قوه قضائیه و انتخابات ریاست جمهوری، امکان اجرای همه برنامه ها میسر نشد و حدود ۴۵۰ برنامه را اجرا کردیم. 

وی برگزاری نشست های تبیینی در سطح دانشگاه ها، حوزه های علمیه، پایگاه های بسیج و محلات، ادارات و نهادهای نظامی و انتظامی را از جمله این برنامه ها خواند و گفت: در این نشست ها تلاش شد که چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی را برای نسل جوان و اقشار مختلف مردم بازگو و افشا کنیم. 

عبدی خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها روی سه مسئله یعنی تبیین جنایات آمریکا بر علیه ملت آمریکا(مانند نسل کشی رنگین پوستان)، جنایات آمریکا علیه جوامع بین المللی و جنایات آمریکا علیه ملت ایران تمرکز شد. 

وی یکی از جنایات آمریکا را علیه ملت ایران لو رفتن عملیات کربلای پنج و شهادت ۱۷۵ غواص ایرانی در جنگ تحمیلی خواند و گفت: آمریکا با استفاده از پرنده های جاسوسی خود این عملیات را برای رژیم بعث عراق افشا کرد که در نهایت منجر به شهادت ۱۷۵ غواص ایرانی شد که اکنون خانواده ۴۱ نفر از این شهدا اقدام به تشکیل پرونده حقوقی کرده‌اند که دادگاه این پرونده در دادگستری تهران دیروز برگزار شد. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: آمریکا در طول بیش از چهار دهه از طول عمر با برکت انقلاب، توطئه های زیادی را علیه این ملت و کشور اجرایی کرده که باید همه آنها را برای مردم بازگو و افشا کنیم. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.